Rulment (TEHN.), organ de maşină care serveşte la rezemarea şi ghidarea fusurilor de arbori sau de osii, astfel încât să permită rotirea acestora, şi care este constituit dintr-un inel interior (ce se montează pe arbore), dintr-un inel exterior (ce se montează în carcasa sau corpul maşinii) şi din câteva piese de rostogolire (bile, role cilindrice, conice sau în formă de butoiaş, ace), aşezate între cele două inele şi menţinute Ia distanţe egale între ele cu ajutorul unei piese intermediare, numită colivie. În unele cazuri, r. este constituit dintr-un inel şi din câteva corpuri de rostogolire sau numai din câteva corpuri de rostogolire, care se montează direct între arbore şi carcasă. R. sunt clasificaţi după mărimea sarcinii pe care o suportă (sene uşoară, serie mijlocie şi serie grea), după direcţia sarcinii (r. Radiali, r. axiali etc.) şi după forma corpurilor de rostogolire (r. cu bile.R. cu role etc). Faţă de alte tipuri de lagăre, r. prezintă o serie de avantaje, ca de exemplu: frecări minime Ia pornire şi în exploatare, gabarit mic pe lungime, consum redus de lubrifiant ş.a., ceea ce explică utilizarea lor pe scară largă în construcţia de maşini, în ţara noastră, r. se produc la Bârlad (din 1950) şi la Braşov (din 1959), ajungându-se în 1964 la o producţie anuală de I 1 068 000 de bucăţi, din care 3 711 300 pentru export.